ניצול והתעללות כלכלית בקשיש

שלום קוראים נכבדים

אני תקווה שלא תהיו חשופים לא אתם ולא בני משפחותיכם לתופעת התעללות וניצול של קשישים,גם כלפי קשישים בודדים,ולא התעללות רגשית או נפשית של קשיש סיעודי או תשוש נפש. אולם,חובה עלינו להיות ערים לתופעה ולא לנהוג כבת יענה.להלן סיפורו של מר כהן אשר נגע ללבי מאד ואתם תשפטו:

סיפורו של מר כהן : מר כהן, גבר כבן שמונים, ערירי, ניצול השואה, מתגורר בדירתו בבניין רב דירות בעיר במרכז הארץ. מר כהן פנה לפקידת הסעד בעירו לאחר שנוכח לדעת שכל חסכונותיו, בסך עשרות אלפי שקלים, אזלו. מר כהן היה נתון במצוקה ובחרדה גדולה איך ימשיך לנהל את חייו, וביקש את סיועה של פקידת הסעד. במענה לשאלתה איך אזלו כל חסכונותיו, סיפר מר כהן כי התקשה בתפקודי היום-יום, ובהיותו ערירי ללא משפחה תומכת, ביקש את סיועו של השכן בביצוע מטלות פשוטות כגון החלפת נורה או תיקון מדף שנפל. עזרה זו ניתנה אחת לכמה שבועות ובוודאי שלא על בסיס יומיומי. לאחר מספר שבועות ביקש השכן תשלום עבור סיוע זה. מר כהן, שהיה במצוקה רבה, הסכים והעביר לשכן כמה מאות שקלים. עם הזמן ובעקבות לחצים מצד השכן כלפי מר כהן, העברת הכספים הפכה לעניין שבשגרה. מדי כמה שבועות השכן נהג ללכת עם מר כהן לבנק ולחכות בחוץ בשעה שמר כהן העביר לו את כספיו. כעבור שנתיים אזלו כל חסכונותיו של מר כהן, ובמצוקתו הרבה הוא פנה לסיוע רשויות הרווחה. למר כהן ניתן סיוע משפטי והוגשה תביעה נגד השכן.

למקרא שורות אלה אי אפשר שלא להזדעזע האם זה לא ניצול כלכלי,זו לא התעללות רגשית או נפשית.?

מי שמסוקרן לדעת מה עלה בסופו של התיק מוזמן לקרוא את המאמר שפרסמתי באתר שלי "יד לקשיש" בקטגורית משפט וזיקנה המאמר תחת הכותרת "התעללות וניצול כלכלי של קשישים"  נא הקלק כאן

פוסטים אחרונים

דילוג לתוכן